Tuesday, February 15, 2022

Ielts akademisk uppsats

Ielts akademisk uppsats



Punkterna 3 och 4 är där du inkluderar mer detaljerad information om data i grafen. Tack, IELTS Jacky. I den här typen av frågor, istället för att diskutera orsakerna till ett problem, ielts akademisk uppsats behöver diskutera problemen relaterade till en viss fråga i samhället, och sedan föreslå vad som kan vara för att lösa dessa problem:. delade frågorna hon kom ihåg från Sammantaget ökade antalet elever i heltidsutbildning under denna tid, ielts akademisk uppsats.





Tvådelade frågor



De fyra vanligaste frågorna om IELTS-skrivuppgift 2 är: Åsikt, fördelar ielts akademisk uppsats Nackdelar, problem och lösningsdiskussion. Att veta hur du strukturerar ditt IELTS-skrivande Ielts akademisk uppsats 2 uppsats är en viktig färdighet som kan göra skillnaden mellan att få och inte få det bandpoäng du förtjänar, ielts akademisk uppsats. Med det i åtanke, ielts akademisk uppsats, vi har beskrivit de vanligaste IELTS Writing Task 2-strukturerna nedan. Nästan alla mina Uppgift 2-uppsatser följer denna grundläggande struktur: De meningar du lägger i varje stycke beror på vilken typ av fråga du får. Nedan kommer jag att skissera exempel och en struktur godkänd av erfarna IELTS-lärare och examinatorer för varje typ av ielts akademisk uppsats. Detta kommer att hjälpa dig att skriva ett tydligt, sammanhängande svar och förhoppningsvis öka din IELTS-bandpoäng.


Jag inkluderar även ett exempelsvar för varje typ av fråga så att du kan se hur strukturen ser ut i en riktig uppsats. Observera att dessa ielts akademisk uppsats allmänna strukturer och de kan variera något beroende på den specifika frågan. Det finns många typer av strukturer som kan ge dig en hög poäng. Dessa är bara några som jag tycker är effektiva och lätta att lära sig. För mer detaljerad vägledning om varje typ av fråga, besök lektionerna nedan, ielts akademisk uppsats. Jag har tillhandahållit en länk i slutet av varje avsnitt. Vissa människor anser att obetald samhällstjänst bör vara en obligatorisk del av gymnasieprogrammen, till exempel att arbeta för en välgörenhetsorganisation, ielts akademisk uppsats, förbättra grannskapet eller lära ut idrott för yngre barn.


Det menas att frivilligarbete bör göras till en del av skolans läroplan. Den här uppsatsen stämmer helt med det förslaget eftersom det hjälper elever att utveckla mjuka färdigheter och hjälper dem att få välbehövlig arbetserfarenhet. Utbildning bör inte begränsas till strikt akademiska sysselsättningar och de som studerar bör också utveckla livsfärdigheter, såsom lagarbete, empati och självdisciplin, och ett av de bästa sätten att finslipa dessa förmågor är genom samhällstjänst. Att tjäna de som är mindre lyckligt lottade än vi själva lär oss många lektioner, inklusive hur man arbetar med människor från annan bakgrund och värdet av hårt arbete, vilket gör det möjligt för oss att finslipa dessa färdigheter innan vi blir vuxna.


Till exempel tar många ungdomar från rikare länder ett mellanår och hjälper de som är mindre lyckligt lottade än de själva att öka sin tacksamhet för vad de har och förbättra sin arbetsmoral. Många högskolor och företag söker också allt mer efter den här typen av erfarenheter. De flesta som lämnar skolan har samma betyg och välgörenhetsarbeten kan hjälpa dig att skilja dig från andra studenter när du gör högskoleansökningar. Cambridge och Oxford får till exempel tusentals ansökningar från straight-A-studenter varje år och kan ielts akademisk uppsats acceptera en liten andel av de sökande, ielts akademisk uppsats.


Det du har gjort utanför klassrummet är ofta det som skiljer dig från alla andra och ger dig den där eftertraktade platsen. För mer information om hur du svarar på frågor som håller med eller inte håller med, besök vår lektion om åsiktsuppsats. Behöver hjälp med att skriva sådana här uppsatser? Det hävdas att tekniken spelar en allt större roll i skolor och universitet. Ökad tillgång till information och studentfrihet är de främsta fördelarna, medan beroende av teknik och minskande nivåer av personlig kontakt är de största nackdelarna. Att ha tillgång till mer information och elevernas självständighet är de främsta fördelarna med en ökad användning av elektroniska enheter i utbildningen, ielts akademisk uppsats.


Med internet kan eleverna komma åt all tillgänglig information om vilket ämne som helst, oavsett vilka böcker och andra resurser som finns tillgängliga i skolan. Dessutom har eleverna friheten att fokusera på vilket ämne eller ämne de vill och studera det på djupet. Ett utmärkt exempel på detta är antalet onlineuniversitetskurser tillgängliga för studenter, som täcker en myriad av ämnen, som fram till nyligen var otillgängliga för de flesta elever. Detta har resulterat i att fler studerar forskarnivå än någonsin tidigare, i en takt och ett schema som passar dem. De största nackdelarna i samband med den ökande användningen av ielts akademisk uppsats inom utbildning är beroendet av denna teknik och minskningen av öga mot öga interaktion mellan elever.


Utöver detta tillbringar eleverna mer tid med att titta på datorskärmar själva än att interagera med varandra, och detta tros leda till lägre nivåer av emotionell intelligens. Till exempel har den senaste tidens explosion i smartphoneanvändning skett på bekostnad av äkta mänsklig interaktion. Detta resulterar i ielts akademisk uppsats färdigheter, såsom verbal kommunikation och empati, påverkas. Sammanfattningsvis måste de fördelar som teknologin ger utbildning, såsom obegränsad tillgång till information och studenternas autonomi ielts akademisk uppsats vägs mot nackdelarna, såsom beroendet av denna teknik och de negativa effekterna på mänsklig interaktion.


För mer information om hur du svarar på fördelar och nackdelar, besök vår lektion om fördelar och nackdelar. Tekniken används mer och mer i utbildningen, ielts akademisk uppsats. Vissa säger att detta är en positiv trend, medan andra hävdar det ielts akademisk uppsats leder till negativa konsekvenser, ielts akademisk uppsats. Det finns en ständigt ökande användning av teknik, som surfplattor och bärbara datorer, i klassrummet. Det hävdas ofta att detta är en positiv utveckling, medan andra inte håller med och tror att det kommer att leda till negativa konsekvenser. Den här uppsatsen håller med om att en ökning av tekniken är fördelaktig för elever och lärare.


Det är tydligt att Internet har gett eleverna tillgång till mer information än någonsin tidigare. Detta har gett eleverna möjlighet att undersöka och lära sig om vilket ämne som helst med en knapptryckning. Man är därför överens om att teknik är ett mycket värdefullt verktyg för utbildning. Wikipedia är ett utmärkt exempel, där eleverna helt enkelt kan skriva in vilket nyckelord som helst och snabbt få tillgång till fördjupad kunskap ielts akademisk uppsats lätt. Men många håller inte med och känner att tekniken berövar människor verklig mänsklig interaktion. Mänsklig interaktion lär människor värdefulla färdigheter som diskurs, ielts akademisk uppsats, debatt och empati. Utan dessa mjuka färdigheter har många människor svårt att bli framgångsrika i arbetet och sitt privatliv.


Trots detta, ielts akademisk uppsats, mänsklig interaktion är fortfarande möjlig via internet och den här uppsatsen håller inte med om att teknik bör avfärdas av denna anledning. Till exempel, ielts akademisk uppsats, Skype och Facebook gör det möjligt för människor att interagera på ett sätt som aldrig tidigare varit möjligt. Medan fördelarna med teknik, särskilt internet, gör att eleverna kan utnyttja gränslösa informationskällor, ielts akademisk uppsats, vissa anser fortfarande att människor bör vara försiktiga med detta nya fenomen och inte låta det stävja interaktion ansikte mot ansikte. Men så länge vi är noga med att tänka på vikten av mänsklig interaktion i utbildningen, ielts akademisk uppsats, de utbildningsmässiga fördelarna är klart positiva.


För mer information om hur du svarar på diskussionsfrågor, besök vår diskussionsuppsatslektion. Vilka är några av problemen i samband med beroende av datorer, och vilka är några av de möjliga lösningarna? Elever blir allt mer beroende av teknik, som internet och mobila enheter. Den här uppsatsen anser att de huvudsakliga problemen förknippade med datorberoende är bristen på originaltanke och kopiering av originalarbete från andra och föreslår klasser för kritiskt tänkande och skrivanalysprogram som de mest hållbara lösningarna. De huvudsakliga problemen med överberoende av teknik är att människor inte kan tänka själva och plagiat.


Förutom detta, de ofta ielts akademisk uppsats sökmotorer för att svara på en fråga och helt enkelt kopiera texten från en webbplats, ielts akademisk uppsats, istället för att tänka på frågan. Till exempel klagar många lärare på att eleverna kopierar webbsidor direkt från Wikipedia ord för ord istället för att ge en motivering ielts akademisk uppsats på sina frågor. Lösningar på dessa oroande problem är specialklasser för att fokusera på kritiskt tänkande och lärare som använder anti-plagiatmjukvara för att upptäcka kopiering.


Om lärare skapar situationer där eleverna måste sluta sig till mening och uttrycka åsikter utifrån en liten mängd information, är detta ielts akademisk uppsats se till att eleverna har möjlighet att utveckla dessa färdigheter. Också, ielts akademisk uppsats, om eleverna vet att deras uppgifter kontrolleras för plagiat räcker detta för att avskräcka dem från att göra det. Till exempel använder många universitet redan denna typ av programvara för att ielts akademisk uppsats kursarbete för plagiat och det skulle kunna utökas till att omfatta alla läxor, ielts akademisk uppsats, av elever i både gymnasie- och gymnasieutbildning. Sammanfattningsvis, ielts akademisk uppsats huvudproblemen med överanvändning av teknologi i utbildningen är bristen på ursprungliga tankar och plagiat och dessa kan lösas genom specialklasser som lär eleverna analytiska färdigheter och användningen av programvara för att upptäcka plagiat, ielts akademisk uppsats.


För mer information om hur du svarar på problem- och lösningsfrågor, besök vår problem- och lösningslektion. Eftersom de flesta människor tillbringar en stor del av sitt vuxna liv på jobbet, är arbetstillfredsställelse en viktig del av individuellt välbefinnande. Denna uppsats kommer först att föreslå skälig lön som en nyckelfaktor som leder till arbetstillfredsställelse och den kommer sedan att säga att det inte är särskilt troligt att alla kan vara nöjda med sitt jobb. Det viktigaste som leder till att någon blir nöjd på jobbet är att få en rättvis kompensation. Om de som är äldre än du respekterar dig som person och jobbet du gör så känner du att du är värderad, ielts akademisk uppsats. En skälig lön och förmåner är viktiga tecken på respekt och om du känner att du får underbetald kommer du antingen att reta upp dina chefer eller leta efter ett annat jobb.


Dessa två faktorer kom överst i en nyligen genomförd arbetstillfredsställelseundersökning gjord av Monster. När det gäller frågan om lycka för alla arbetare, tror jag att detta är och kommer alltid att vara högst osannolikt, ielts akademisk uppsats. Dessa pengar räcker precis för att betala deras levnadskostnader, vilket ofta innebär att de är instängda i en cykel av besvikelse. Ingen kan ge dig en Task 2 IELTS-struktur som garanterar dig en hög poäng. Din poäng beror på hur bra din grammatik och ordförråd är och hur bra du svarar på frågan. En bra struktur hjälper dig att besvara frågan i viss mån och öka din poäng för koherens och sammanhållning, men du måste använda relevanta idéer och använda dessa idéer väl för att svara på frågan.


Vi hoppas att du tyckte att dessa IELTS Writing Task 2-strukturer var användbara. Letar efter några fler exempelfrågor? Här är över exempelfrågor ielts akademisk uppsats tidigare tentamen. Om du vill anpassa feedback och vägledning tills du får poängen du behöver, ielts akademisk uppsats, du kan gå med i väntelistan för min VIP-kurs här. Jag startade IELTS Advantage som en enkel blogg för att hjälpa 16 elever i min klass, ielts akademisk uppsats. Om du behöver min hjälp med din IELTS-förberedelse kan du skicka mig ett mail här: [email protected]. Hoppa till primär navigering Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär sidofält Hoppa till sidfot IELTS Skrivuppgift 2 Uppsatsstrukturer De fyra vanligaste frågorna för IELTS-skrivuppgift 2 är: Åsikter, Fördelar och Nackdelar, Problem och lösning Diskussion Hem » IELTS Skrivuppgift 2 Uppsatsstrukturer.


IELTS Task 2 Essay Structures Att veta hur man strukturerar din IELTS Writing Task 2 uppsats är en viktig färdighet som kan göra skillnaden mellan att få och inte få det bandpoäng du förtjänar. De fem vanligaste frågorna för IELTS-skrivuppgift 2 är: Åsikt Håller med eller håller inte med Fördelar och nackdelar Problem och lösning Diskussion Diskutera båda åsikterna Tvådelad fråga Nedan kommer jag att skissera exempel och en struktur godkänd av erfarna IELTS-lärare och examinatorer för varje typ av fråga. Åsiktsfrågor Håller med eller håller inte med Typiska frågeord — Vad är din åsikt? Ielts akademisk uppsats du håller med eller inte håller med? I vilken utsträckning håller du med eller inte? Direkt fråga. Exempelfråga — Vissa människor anser att obetald samhällstjänst bör vara en obligatorisk del av gymnasieprogrammen, till exempel att arbeta för en välgörenhetsorganisation, förbättra grannskapet eller lära ut idrott för yngre barn.


Uppsatsstruktur Inledning 1- Parafrasera fråga 2- Ge din åsikt och beskriv huvudidéerna, ielts akademisk uppsats. Huvudtext Stycke 1 1- Ämnessats 2- Förklara Ämnessats 3- Exempel Huvuddel Stycke 2 1- Ämnesmening 2- Förklara Ämnessats 3- Exempel Slutsats 1- Sammanfattning av huvudpunkter och åsikter Elevexempel Svar Det hävdas att volontärarbete bör göras till en del av skolans läroplan, ielts akademisk uppsats. Fördelar och nackdelar Frågor Typiska frågeord Diskutera fördelar och nackdelar. Vilka är fördelarna och nackdelarna? Exempelfråga Tekniken används mer och mer inom utbildning. Diskutera fördelar och nackdelar, ielts akademisk uppsats. Diskutera båda åsikterna Fråga Diskussion Uppsats Typiska frågeord Diskutera båda synpunkterna och ge din åsikt.


Diskutera båda sidor av detta argument och ge sedan din egen åsikt.





korrekta uppsatser



Huvuddrag 2: antalet kvinnor som studerar deltid ökar stadigt men för män fluktuerar det. De allmänna trenderna du väljer kommer att vara utgångspunkten för din uppsats. Du kommer sedan att fortsätta att lägga till mer detaljer. Använd den som riktlinje och anpassa den efter behov. I inledningen bör du parafrasera frågan, det vill säga säga samma sak på ett annat sätt. Du kan göra detta genom att använda synonymer och ändra meningsstrukturen. Till exempel:. I det andra stycket bör du rapportera de viktigaste funktionerna du kan se i grafen, och endast ge generell information. Detaljen kommer senare i uppsatsen. Du bör också göra alla tydliga jämförelser du ser.


Forma nu dessa idéer till två eller tre meningar med totalt cirka 40 ord. Ange informationen helt enkelt med synonymer där det är möjligt. Inget utarbetat ordförråd eller grammatikstrukturer krävs, bara lämpliga ord och korrekta verbformer. Totalt sett ökade antalet elever i heltidsutbildning under denna tid. När det gäller deltidsutbildning var det en stadig ökning av kvinnor som valde att studera på deltid men för män fluktuerade nivån. Punkterna 3 och 4 är där du inkluderar mer detaljerad information om data i grafen.


I punkt 3 bör du ge bevis för att stödja din första huvudidé. I det här fallet kommer uppgifterna att vara antal studenter under respektive tidsperiod. I annan grafik kan det vara procentsatser, ålder, penningvärde eller någon annan måttenhet. Huvuddrag 1: det totala antalet studenter i heltidsutbildning ökar. För det fjärde och sista stycket gör du samma sak för din andra huvudfunktion. Ett annat mönster visas för deltidsutbildning. För män däremot fluktuerade siffran. Här är de fyra styckena sammanförda för att skapa vår färdiga uppsats för IELTS Academic Writing Task 1.


Vill du se och lyssna på den här lektionen om IELTS Academic Writing Task 1? Klicka på den här videon. All nyckelinformation du behöver veta. Förstå Task 1-frågor — Hur man snabbt och enkelt analyserar och förstår IELTS Writing Task 2-frågor. Hur man planerar en uppsats 1 - Upptäck 3 anledningar till varför du måste planera, de fyra enkla stegen för uppsatsplanering och lär dig en enkel uppsatsstruktur i fyra delar. Ordförråd för uppgift 1 uppsatser — Lär dig nyckelordförråd för en uppsats med höga poäng. Klicka på länkarna nedan för en steg-för-steg-lektion om varje typ av uppgift 1-fråga.


Fullständiga detaljer Jag berömmer ditt goda arbete. Vet du vad? Jag är helt övertygad om att din webbplats och dina videor spelade en strategisk roll i min förberedelse. Jag kunde förbättra mina skrivfärdigheter tack vare den effektiva metod du tillhandahåller. Jag litade också bara på dina tips angående läsdelen och jag kunde få en 9:a! Tack så mycket. Dina förklaringar är tydliga och lätta att förstå. Hur som helst, jag tog testet för några veckor sedan och mitt resultat kom tillbaka: talar 7, lyssnar 9, läser 8. Tack, IELTS Jacky. Om mig. Webbplatskarta. Integritetspolicy.


IELTS förändrar liv. Låt oss arbeta tillsammans så att det förändrar ditt också. Copyright © IELT Jacky. All Right Reserved. IELTS är ett registrerat varumärke som tillhör University of Cambridge, British Council och IDP Education Australia. Denna webbplats och dess ägare är inte anslutna, godkända eller godkända av University of Cambridge ESOL, British Council och IDP Education Australia. Identifiera huvuddragen Jämföra huvuddragen Svara på frågan korrekt. Organisera dina idéer i en logisk ordning Att ha ett separat stycke för en del av uppsatsen Länka dina stycken på lämpligt sätt. Analysera frågan Identifiera huvuddragen Skriv en introduktion Skriv en översikt Skriv detaljstyckena. Stycke 1 — Inledning Stycke 2 — Översikt Stycke 3 — 1:a huvudinslaget Punkt 4 — 2:a huvuddraget.


En kort beskrivning av den grafiska meningen 1 Instruktionerna mening 2 Grafiken — diagram, graf, tabell, etc. Välj huvudfunktionerna. Skriv om huvuddragen. Till exempel har den senaste tidens explosion i smartphoneanvändning skett på bekostnad av äkta mänsklig interaktion. Detta resulterar i att mjuka färdigheter, såsom verbal kommunikation och empati, påverkas. Sammanfattningsvis måste fördelarna med tekniken för utbildning, såsom obegränsad tillgång till information och studentautonomi, vägas mot nackdelarna, såsom beroende av denna teknik och de negativa effekterna på mänsklig interaktion.


För mer information om hur du svarar på fördelar och nackdelar, besök vår lektion om fördelar och nackdelar. Tekniken används mer och mer i utbildningen. Vissa människor säger att detta är en positiv trend, medan andra hävdar att det leder till negativa konsekvenser. Det finns en ständigt ökande användning av teknik, som surfplattor och bärbara datorer, i klassrummet. Det hävdas ofta att detta är en positiv utveckling, medan andra inte håller med och tror att det kommer att leda till negativa konsekvenser. Den här uppsatsen håller med om att en ökning av tekniken är fördelaktig för elever och lärare. Det är tydligt att Internet har gett eleverna tillgång till mer information än någonsin tidigare.


Detta har gett eleverna möjlighet att undersöka och lära sig om vilket ämne som helst med en knapptryckning. Man är därför överens om att teknik är ett mycket värdefullt verktyg för utbildning. Wikipedia är ett utmärkt exempel där eleverna helt enkelt kan skriva in valfritt sökord och få tillgång till djupgående kunskaper snabbt och enkelt. Men många håller inte med och känner att tekniken berövar människor verklig mänsklig interaktion. Mänsklig interaktion lär människor värdefulla färdigheter som diskurs, debatt och empati. Utan dessa mjuka färdigheter har många människor svårt att bli framgångsrika i arbetet och sitt privatliv. Trots detta är mänsklig interaktion fortfarande möjlig via internet och denna uppsats håller inte med om att teknik bör avfärdas av denna anledning.


Till exempel gör Skype och Facebook det möjligt för människor att interagera på ett sätt som aldrig tidigare varit möjligt. Även om fördelarna med teknik, särskilt internet, gör det möjligt för eleverna att utnyttja gränslösa informationskällor, anser vissa fortfarande att människor bör vara försiktiga med detta nya fenomen och inte låta det stävja interaktion ansikte mot ansikte. Men så länge vi är noga med att tänka på vikten av mänsklig interaktion i utbildningen är de pedagogiska fördelarna klart positiva. För mer information om hur du svarar på diskussionsfrågor, besök vår diskussionsuppsatslektion. Vilka är några av problemen i samband med beroende av datorer, och vilka är några av de möjliga lösningarna?


Elever blir allt mer beroende av teknik, som internet och mobila enheter. Den här uppsatsen anser att de huvudsakliga problemen förknippade med datorberoende är bristen på originaltanke och kopiering av originalarbete från andra och föreslår klasser för kritiskt tänkande och skrivanalysprogram som de mest hållbara lösningarna. De huvudsakliga problemen med överberoende av teknik är att människor inte kan tänka själva och plagiat. Förutom detta använder de ofta sökmotorer för att svara på en fråga och helt enkelt kopiera texten från en webbplats, snarare än att tänka på frågan.


Till exempel klagar många lärare på att eleverna kopierar webbsidor direkt från Wikipedia ord för ord istället för att ge ett motiverat svar på sina frågor. Lösningar på dessa oroande problem är specialklasser för att fokusera på kritiskt tänkande och lärare som använder anti-plagiatmjukvara för att upptäcka kopiering. Om lärare skapar situationer där eleverna måste sluta sig till mening och uttrycka åsikter baserat på en liten mängd information, kommer detta att säkerställa att eleverna har möjlighet att utveckla dessa färdigheter. Dessutom, om eleverna vet att deras uppgifter kontrolleras för plagiat, kommer detta att vara tillräckligt för att avskräcka dem från att göra det.


Till exempel använder många universitet redan den här typen av programvara för att skanna kursarbete efter plagiat och det skulle kunna utökas till att omfatta alla läxor, av elever i både gymnasie- och gymnasieutbildning. Sammanfattningsvis är de största problemen med överanvändning av teknik i utbildningen bristen på original tanke och plagiat och dessa kan lösas genom specialklasser som lär eleverna analytiska färdigheter och användningen av programvara för att upptäcka plagiat. För mer information om hur du svarar på problem- och lösningsfrågor, besök vår problem- och lösningslektion. Eftersom de flesta människor tillbringar en stor del av sitt vuxna liv på jobbet, är arbetstillfredsställelse en viktig del av individuellt välbefinnande. Denna uppsats kommer först att föreslå skälig lön som en nyckelfaktor som leder till arbetstillfredsställelse och den kommer sedan att säga att det inte är särskilt troligt att alla kan vara nöjda med sitt jobb.


Det viktigaste som leder till att någon blir nöjd på jobbet är att få en rättvis kompensation. Om de som är äldre än du respekterar dig som person och jobbet du gör så känner du att du är värderad. En skälig lön och förmåner är viktiga tecken på respekt och om du känner att du får underbetald kommer du antingen att reta upp dina chefer eller leta efter ett annat jobb. Dessa två faktorer kom överst i en nyligen genomförd arbetstillfredsställelseundersökning gjord av Monster. När det gäller frågan om lycka för alla arbetare, tror jag att detta är och kommer alltid att vara högst osannolikt. Dessa pengar räcker precis för att betala deras levnadskostnader, vilket ofta innebär att de är instängda i en cykel av besvikelse.


Ingen kan ge dig en Task 2 IELTS-struktur som garanterar dig en hög poäng. Din poäng beror på hur bra din grammatik och ordförråd är och hur bra du svarar på frågan. En bra struktur hjälper dig att besvara frågan i viss mån och öka din poäng för koherens och sammanhållning, men du måste använda relevanta idéer och använda dessa idéer väl för att svara på frågan. Vi hoppas att du tyckte att dessa IELTS Writing Task 2-strukturer var användbara. Letar efter några fler exempelfrågor? Här är exempel på frågor från tidigare tentamen. Om du vill ha personlig feedback och vägledning tills du får poängen du behöver, kan du gå med på väntelistan för min VIP-kurs här.


Jag startade IELTS Advantage som en enkel blogg för att hjälpa 16 elever i min klass. Om du behöver min hjälp med din IELTS-förberedelse kan du skicka mig ett mail här: [email protected]. Hoppa till primär navigering Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär sidofält Hoppa till sidfot IELTS Skrivuppgift 2 Uppsatsstrukturer De fyra vanligaste frågorna för IELTS-skrivuppgift 2 är: Åsikter, Fördelar och Nackdelar, Problem och lösning Diskussion Hem » IELTS Skrivuppgift 2 Uppsatsstrukturer. IELTS Task 2 Essay Structures Att veta hur man strukturerar din IELTS Writing Task 2 uppsats är en viktig färdighet som kan göra skillnaden mellan att få och inte få det bandpoäng du förtjänar. De fem vanligaste frågorna för IELTS-skrivuppgift 2 är: Åsikt Håller med eller håller inte med Fördelar och nackdelar Problem och lösning Diskussion Diskutera båda åsikterna Tvådelad fråga Nedan kommer jag att skissera exempel och en struktur godkänd av erfarna IELTS-lärare och examinatorer för varje typ av fråga.


Åsiktsfrågor Håller med eller håller inte med Typiska frågeord — Vad är din åsikt? Håller du med eller inte? I vilken utsträckning håller du med eller inte? Direkt fråga.

No comments:

Post a Comment